Een campagne om Amsterdammers, tijdens de coronapandemie, persoonlijk verantwoordelijk te maken voor een schone stad. Omdat iedereen thuis bleef werd er 2 x meer afval aangeboden terwijl er door ziekte minder afvalmedewerkers waren. Onze held afvalmederwerker Wesley vraagt om jouw hulp en wijst hoe het moet. De gedeelde, openbare ruimte die schoon moest blijven, kwam in beeld door het perspectief. De stoepkrijt tekening van een regenboog en hartje waren een visuele referentie aan coronatijd. De campagne was te zien op grote Trotters in de buurt van bouwmarkten en tuincentra en op MUPI’s en A0posters door de hele stad. Online verschenen er adbanners en social uitingen.
A campaign to make Amsterdam residents personally responsible for a clean city during the corona period. Because everyone stayed at home, twice as much waste was offered while there were fewer waste employees due to illness. Our hero, waste worker Wesley, asks for your help and points out how to do it. The shared, public space that needed to stay clean, was visualized by the perspective. The sidewalk chalk drawing of a rainbow and heart were a reference to the corona time. The campaign featured on major Trotters near hardware stores and garden centers and on MUPIs and A0posters throughout the city. Ad banners and social messages appeared online.